محل تبلیغات شما

بازاریابی شبکه های اجتماعی، امروزه یکی از انواع بازاریابی دهان به دهان است که باعث می شود افراد به صورت آنلاین به شبکه شما متصل شده و درباره شرکت شما و محصولات و خدماتی که عرضه میکنید مطالعه کنند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

اگر شما از شبکه های اجتماعی برای معرفی کسب و کار خود استفاده کرده اید، گام های اصلی برای شروع فعالیت در آن ها به صورت زیر است:
گام 1: شبکه های اجتماعی مورد نیاز خود را انتخاب کنید.
گام 2: پروفایل خود را تکمیل و کلمات کلیدی خود را لیست کنید.
گام 3: استراتژی پست کردن مطالب خود را انتخاب کنید ( چند وقت به چند وقت، چه موقع و چه محتوایی را منتشر کنید.)
گام 4: تحلیل و تست

بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی Social Media Marketing چیست؟|۱۰ قانون بازاریابی در شبکه‌ های اجتماعی

در ادامه استراتژی های رسانه های اجتماعی بیان می شود.

فیس بوک، اولین رسانه ی اجتماعی

شبکه های اجتماعی با فیس بوک شروع شد. به هر حال فقط داشتن یک پیج در فیس بوک کافی نیست و در حقیقت برای تقویت تعامل در فیس بوک، بازاریابی محتوا لازم است. اگر کسب و کار شما دارای یک استراتژی بازاریابی محتوا نباشد، ولی بخواهد در فیس بوک حضور قوی داشته باشد، موفق نخواهد شد و باید به فکر ایجاد بازاریابی محتوا برای فیس بوک باشد.

بهینه سازی برای موبایل

شبکه های اجتماعی باید برای استفاده در موبایل بهینه شوند. احتمالا شنیده اید که وب سایت ها باید mobile-friendly باشد. مدیر شبکه های اجتماعی باید مطمئن شوند که قالب و فرمت تبلیغات خود برای موبایل بهینه شده است. هر تصویری که در شبکه اجتماعی استفاده می شود باید در موبایل به درستی قابل رویت باشد.

بازاریاب فضای مجازی

تمرکز بر کاربر پسند بودن

درست است که دنیای فضای مجازی است ولی شما باید تجارب کاربران را در نظر بگیرید. گوگل و فیس بوک به منظور ارتقای کسب و کار، سیستم عامل خود را تغییر داده اند تا بر کاربر پسندی تمرکز بیشتری کنند. پست های شبکه های اجتماعی شما باید بیشتر مورد توجه باشد، ارزش بیشتری برای مخاطبان خود داشته باشند، و تعامل بیشتری با کاربرداشته باشد.

یکی از سریعترین شبکه های اجتماعی در حال رشد اینستاگرام است و در طول سالها محبوبیت فراوانی به دست آورده است. در مقاله بعدی درباره بازاریابی اینستاگرام به صورت مفصل بحث خواهد شد.

بهره بردن از قدرت محتوا و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند باعث بهبود چشمگیر جایگاه مخاطبان و مشتریان شما گردد. اما ورود به این حوزه، بدون هیچ‌گونه درک یا تجربه‌ی قبلی می‌تواند چالش‌آفرین نیز باشد.

درک اصول و قواعد بازاریابی در شبکه‌ های اجتماعی، یک مساله‌ی بسیار حیاتی است. از به حداکثر رساندن کیفیت، تا افزایش نقاط ورود (Entry Point) آنلاین شما، تبعیت از این ۱۰ قانون، می‌تواند شالوده‌ای بسازد که به مشتریان شما، برند شما و شاید از همه مهم‌تر، به میزان سود شما کمک کند.

برای آشنایی با این ۱۰ قانون سرنوشت‌ساز تا انتهای این مطلب همراه بازاریاب فضای مجازی باشید:

۱- قانون شنیدن

موفقیت در بازاریابی آنلاین، نیاز به بیش‌تر گوش کردن و کم‌تر حرف زدن دارد.

موفقیت در بازاریابی آنلاین، نیاز به بیش‌تر گوش کردن و کم‌تر حرف زدن دارد. محتوای تولید شده توسط مخاطبان هدف‌تان را در محیط‌های آنلاین بخوانید و در بحث‌های آن‌ها شرکت کنید تا بفهمید چه چیزی برایشان بیش‌تر اهمیت دارد. تنها آن زمان می‌توانید محتوایی تولید کنید که چیز ارزشمندی به زندگی آن‌ها اضافه کند.

۲- قانون تمرکز

بهتر این است که در یک حوزه، متخصص باشید، تا این‌که در همه‌ی زمینه‌ها اندکی سررشته داشته باشید. یک استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و  بازاریابی محتوای به شدت متمرکز، که قصد ایجاد یک برند قدرتمند را دارد، شانس موفقیت بسیار بیش‌تری نسبت به آن استراتژی گسترده‌ای دارد که می‌خواهد همه چیز را برای همه کس فراهم کند.

۳- قانون کیفیت

۱۰۰۰ مخاطب فعال از ۱۰۰۰۰ مخاطب غیرفعال بهتر است.

کیفیت مهم‌تر از کمیت است. اگر ۱۰۰۰ نفر مخاطب فعال داشته باشید که مطالب شما را بخوانند، در موردش صحبت کنند و با مخاطبان خودشان آن‌ها را به اشتراک بگذارند، بسیار بهتر از داشتن ۱۰۰۰۰ مخاطبی است که پس از اولین ارتباط، غیب‌شان بزند.

۴- قانون صبر

موفقیت در بازاریابی محتوا و شبکه‌های اجتماعی یک شبه به دست نمی‌آید. در عین حال که ممکن است استثنائا بتوانید در مدت زمان کوتاه به مقصود مورد نظرتان برسید، اما به احتمال زیاد، برای دست‌یابی به نتایج مناسب، بایستی مسیری طولانی را طی کنید.

مقاله‌های مرتبط:

۵- قانون ترکیب کردن

اگر شما محتوای باکیفیت و درست‌حسابی تولید کنید و برای ایجاد گستره‌ی باکیفیت مخاطبان آنلاین خود تلاش کنید، آن افراد، مطالب شما را با مخاطبان خودشان در توییتر، فیس‌بوک، لینکدین و همین‌طور در وبلاگ‌های خودشان به اشتراک خواهند گذاشت.

این اشتراک‌گذاری‌ها و بحث‌های شکل گرفته حول مطالب شما، باعث ایجاد نقاط ورود جدیدی برای موتورهای جستجو مانند گوگل می‌گردد و سبب یافته شدن مطالب شما در کلمات کلیدی مختلف خواهد شد. این نقاط ورود جدید می‌توانند در غالب صدها یا هزاران راه بالقوه‌ی دیگر برای یافته شدن شما توسط مردم افزایش پیدا کنند.

۶- قانون تاثیرگذاری

زمان صرف کنید و افراد اثرگذار آنلاین در بازار مرتبط با حوزه‌ی کسب‌و‌کارتان را شناسایی کنید. این افراد که احتمالا به محصولات، خدمات یا کسب‌و‌کار شما علاقه خواهند داشت، مخاطبان باکیفیت بسیاری دارند. با این اشخاص در تماس باشید و سعی کنید با آن‌ها رابطه برقرار کنید.

تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی

اگر این افراد، شما را به عنوان یک منبع موثق و مفید اطلاعات ببینند، ممکن است مطالبتان را با مخاطبان خودشان به اشتراک بگذارند. این امر باعث خواهد شد که شما و کسب‌و‌کارتان با حجم عظیمی از مخاطبان باکیفیت جدید روبه‌رو شوید.

۷- قانون ارزش

اگر شما همه‌ی زمان‌تان را در شبکه‌های اجتماعی به معرفی و ارائه‌ی مستقیم محصول و کسب‌و‌کارتان اختصاص دهید، بالاخره مردم دست از گوش دادن برمی‌دارند. شما باید ارزش و اعتبار به مکالمات اضافه کنید. کم‌تر روی مکالمات متمرکز شوید و بیش‌تر روی تولید محتوای باکیفیت و گسترش روابط با افراد تاثیرگذار وب تمرکز کنید. در گذر زمان، این افراد به کاتالیزورهای قدرتمندی برای کسب‌و‌کار شما در بازاریابی دهان‌به‌دهان تبدیل خواهند شد.

۸- قانون قدردانی

شما هیچ‌گاه در دنیای واقعی، افرادی که با قصد برقراری رابطه به شما نزدیک می‌شوند را نادیده نمی‌گیرید، پس در دنیای آنلاین هم این کار را نکنید. برقراری روابط یکی از مهم‌ترین بخش‌های موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. پس همواره، از هر کسی که با شما ارتباط برقرار می‌کند، قدردان باشید.

۹- قانون دسترسی

فالوئرهای آنلاین می‌توانند بسیار بی‌وفا باشند و زمانی که غیرفعال باشید برای جایگزین کردن شما درنگ نخواهند کرد.

بعد از انتشار مطالب‌تان، ناپدید نشوید؛ و در دسترس مخاطبانتان باشید. این بدان معناست که شما باید همواره در حال تولید محتوای جدید باشید و در مکالمات و بحث‌ها نیز شرکت کنید. فالوئرهای آنلاین می‌توانند بسیار بی‌وفا و دمدمی‌ باشند. اگر شما برای چند هفته یا چند ماه ناپدید شوید، مطمئنا برای جایگزین کردن شما درنگ نخواهند کرد.

۱۰- قانون معامله به‌ مثل

نمی‌توانید از دیگران انتظار داشته باشید مطالب شما را بخوانند، درموردش صحبت کنند و آن را به اشتراک بگذارند، مگر این که شما هم همین کارها را در قبال آن‌ها انجام دهید. بنابراین، بخشی از زمانی که در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنید باید به اشتراک‌گذاری و صحبت در مورد مطالب دیگران اختصاص داشته باشد.

 

منبع:  - Entrepreneur - modirsun - zoomit

اتوماسیون بازاریابی در CRM چیست؟|استراتژی و چرخه مدیریت ارتباط با مشتری|گزارش CRM

اقدامات اساسی در مدیریت مشتریان|ایجاد ارزش برای مشتری CRM

استراتژی بازاریابی اینستاگرام|آموزش اصول و مزایای بازاریابی اینستاگرام|مشاوره بازاریابی اینستاگرام

بازاریابی ,اجتماعی ,های ,مخاطبان ,شبکه ,آنلاین ,های اجتماعی ,شبکه های ,شبکه‌های اجتماعی ,خود را ,فیس بوک ,بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ,می‌توانند بسیار بی‌وفا ,آنلاین می‌توانند بسیار

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها